woensdag 22 juli 2009

4 daagse....


Vandaag is het de 2de dag van de 4 daagse in Nijmegen. Gisteren begonnen en ze hebben al meteen mooi weer gehad overdag, in de avond flink regen en onweer enz.... Veel water overlast op verschillende plaatsen zoals ook in Nijmegen, maar??? wat 's avonds valt...zal niet overdag vallen is het spreekwoord of zoiets dergelijks?? hahaha...

Johan
loopt ook deze keer weer de 4 daagse en gisteren had hij al wel pijn aan de voeten. Ja? wat wil je als je on getraind loopt...je kan dan wel jaren de 4daagse lopen maar als je je daar niet goed op voor bereid loop je blaren en zo op.

Hm?? Ik heb net een telefoontje uit het ziekenhuis gehad...morgen om 11.30 uur melden bij de portier aan de hoofdingang. Vandaar wordt ik opgehaald en naar de betreffende afdeling gebracht. Ze gaan een operatie doen aan de neusbijholten.

En waarom heb ik dat nodig?? Ik heb vorig
jaar in september al een infectie aan de luchtwegen opgelopen.....ging maar niet over...antibiotica en peneciline kuren gehad..helaas..pindakaas. niks hielp.

Toen gingen ook beide oren dicht zitten??? En werd het tijd om doorgestuurd te worden naar een KNO Arts. Tot 3x toe hebben ze de trommelvliezen in beide oren doorgesneden en slijm uit het middenoor gezogen met onvoldoende resultaat. Blijf tot op heden heel veel slijmvorming houden in zowel neus, keel,oren en blijf verkouden.

Na een kijkbuis in de neus gehad te hebben is er ook een poliep ontdekt die er uit moet.
En omdat er ontstekingen blijven in de kaakholtes, neusbijholtes en ik veel last blijf houden van hoofdpijn, snotneus, slijmvlieszwelling, hoesten en verergering van bestaande bronchitis is besloten om de holten operatief te reinigen en de poliep te verwijderen..want dat ding ergens in de bijholtes is het "GROTE" kwaad.... Oh ja....er zijn
ook al buisjes in mijn oren geplaatst, maar mijn gehoor is nog niet alles....zit toch nog te veel slijm.

Er wordt een opening gemaakt tussen de neus en de kaakholte. Zo kan er weer lucht in de bijholten komen en de poliep kan verwijderd worden.
Bovendien worden de kaakholten en bijholten schoongespoeld en schoon gezogen. Dit alles gaat onder algehele narcose gebeuren. En als het allemaal meezit is het maar een dagopname...hoef ik dus niet te overnachten...Jippie! Een week geen inspannende activiteiten....en daarna moet ik op controle komen.

Heb net maar even mijn nagellak verwijderd en alvast mijn ringen van mijn vingers afgedaan..... Voel me wel naakt zo! Hoop in iedergeval dat ik ervan opknap??

En mijn voeten blijven natuurlijk nog wel een zorgenkindje?? Ook tijdens deze operatie moet e
r aandacht besteed gaan worden aan de voeten, zodat er niet nog eens een decubitus plek bijkomt! Maar daar zijn ze van de wondverpleging voor....

Morgenavond weer thuis en dan zal ik wel vreselijk duf zijn...
Geen blog morgen...komt wel weer.

Greetzzz......***ElsePels***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten