dinsdag 29 september 2009

Pech!


Wat een pech heb ik gisteren gehad zeg! Ik was bezig kippenpoten aan te braden voor een thaise soep toen er een poot begon te spugen en wel hete olie op mijn pols!!!! *#@*#$^K*T!!! Wat een pijn, in een reflex poets ik snel met de pannenlap die ik in mijn hand had het vet van mijn rechter pols(Onder kant) alsook een heel stuk vel??!! en snel onder de koude kraan gehouden om te koelen......AUW!

Meteen mijn moeder gebeld( die kan brandwonden pijn weghalen) het
duurt net zolang voordat de pijn weg is , als de tijd die er tussen zit van het verbranden tot dat je belt, ik was heel snel dus ook heel snel was mijn pijn weg, alleen wat er daarna overblijft??? Jeemig wat een wonden...

Even na lezen op Internet wat te doen....blijkt dat je moet koelen onder zacht stromend koud water voor zeker 5 minuten ( Heb ik gedaan), daarna ligt het eraan wat voor brandwonden je hebt moet je je eigen laten behandelen door een dokter? Tja? zo 's avonds laat? Weet je wat? Ik heb een siliconen wondzalf voor mijn hakken, even de bijsluiter door lezen.....smeer ik op de wonden ( is heel erg verkoelend), daarover heen plak ik een siliconen schuimverband en verpak ik alles in een verband om de boel op zijn plaats te houden.
Want als ik met zo'n grote openblaar moet gaan slapen??? Ben ik bang dat ik overal aan blijf haken ofzo zoiets?

De eigenschap van dit siliconen verband( Mepilex) is dat het op iedere wond geplakt kan worden, dat het niet kleeft aan de wond en dat het een genezing bevorderd( gezond wondklimaat).
Het moet er een paar dagen op blijven zitten zonder het te verschonen.

Nou, heb ik zelf maar voor doktertje gespeeld en de boel ingepakt.
Kan met een gerust hart gaan slapen, ( heb gelukkig geen pijn aan de verwondingen
), thnx my mam!!

Nu maar hopen dat er geen infectie bij komt( door die Mepilex verklein je de kans!).

Vandaag was het de tijd voor mijn 1ste gesprek bij de psycholoog, wat een verademing.
Er volgen meerdere sessie en volgende week start ze een onderzoek om aan te tonen dat er het een en ander mis is met mijn immuun systeem doordat lichaam en geest verstoord zijn.

Een wetenschappelijk onderbouwt en verantwoord onderzoek dat ook meegenomen kan worden als ik weer bij de bedrijfsarts op controle moet.
En die week daarop moet ik komen voor de uitslag van het onderzoek.

Ik ben geestelijk heel sterk, maar soms komt er een moment dat je lichaam niet alles meer aan kan en signalen uitzend zoals bij mij het gesukkel met de bovenste luchtwegen ( luchtweg infectie).

Ook spelen er daarna allerlei kwalen op zoals ook Decubitus ( hoort een jonge vrouw niet te krijgen na een operatie), dus alles hangt met elkaar samen( weet ik ook wel).

Er moet een stukje rust gecreëerd gaan worden, voor lichaam en geest en daar gaan we aan werken.

Vandaag las ik in de story een stukje over Johan Vlemmix??Vlemmix aangevallen door kameel!
hahaha...dat is gebeurd toen hij 2 weken terug in Egypte zat, ( artiesten reis), maar ik had daar vorige week al een filmpje van gemaakt.


Rob Vuurs van de Story maakt er wel een stom verhaal van zeg:

Johan Vlemmix is voor alles in,maar voor iets waar een kameel bij betrokken is zal hij niet meer te strikken zijn. Niet sinds hij in Egypte een afschuwelijk avontuur meemaakte. 'Ik ben gebeten door een kameel, ik ben me rot geschrokken. Achteraf realiseer ik me dat ik veel geluk heb gehad. Ik was met een aantal collega's in Egypte op STERRENREIS. Eén van de persfotografen vroeg of ik met een kameel wilde poseren. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik ken het gedrag van die beesten niet, dus echt op mijn gemak was ik ook niet. En voordat ik het in de gaten, beet dat kreng me vol in mijn hoofd. Ik klapte tegen de grond en lag daar verstijfd van de schrik. Ik stond op en maakte me snel uit de voeten voordat de kameel me weer te grazen zou nemen. Ik heb er een klein deukje in mijn hoofd aan over gehouden. ( mooi! dan kan daar een duim geplaatst worden Hihihi, dat betekend onder de duim houden")Maar het allerergst vind ik toch wel dat die kameel een deel van mijn haarstukje heeft vernietigd. Daar was ik zo trots op. ( hahaha??? HM??) Niet iedereen weet dat ik een haarstukje draag. Deze was eigenlijk net nieuw, ( hahaha). Ik baal ervan, maar het had erger kunnen zijn. Voor het zelfde geld bijt die kameel een stuk uit mijn schedel( ach arme arme Johan!!). Dan was ik er erg slecht aan toe geweest. Waarschijnlijk heeft het haarstukje me gered( wat een KUL!) en erger voorkomen.'

Johan doet zijn naam als BROKKEN PILOOT eer aan. Vorig jaar juni brak hij tijdens een partijtje voetbal zijn enkel. Hij moest een paar maanden in het gips waardoor zijn deelname aan de vierdaagse van Nijmegen in het water kwam te vallen. In juni van dit jaar ging het mis tijdens een oefenpartijtje worstelen met professionele worstelaars. Johan zou deelnemen aan een worstelfestijn en moest onder andere leren valbreken. Eén van de worstelaars pakte hem beet, smeet hem langs de matrassen en zo kwam hij op de harde grond terecht. Hij heeft dagenlang thuis gezeten met rugpijn. Voorlopig gaat hij het rustiger aan doen ( hahaha...Johan rustig aan doen??). Hij heeft net het monumentale pand( boerderij) van Emile Ratelband gekocht en is dit aan het op knappen. Het moet ingrijpend verbouwd gaan worden. 'De exacte plannen hierover houd ik nog geheim. Ik ben met een aantal partijen in bespreking, maar één ding is zeker; het wordt spectaculair. Wanneer het klaar is, ga ik de opening in elk geval niet opluisteren met kamelen. Ik heb mijn lesje geleerd' aldus Johan.
(Dik gedrukte tekst is van mij!)


Hier nog een keer "mijn" filmpje :
Arabische aanval Vlemmix! Of? Liefdes verklaring kameel??





Nog ff lekker lachuh geblazen bij het zien van dit filmpje.Heb wel 'te doen'met Johan hoor!! Je haarstukje zal zomaar door zo'n beest verpest worden en je zal maar een 'deukje ' in je hoofd oplopen??
Beter in je hoofd dan in je imago toch???


Voor nu, weer genoeg geblogt...veel plezier....
liefs, ***ElsePels***










Geen opmerkingen:

Een reactie posten