woensdag 7 oktober 2009

Zelf gemaakte champignon room saus!



Ik heb kastanje champignons gekocht en ga daar een over heerlijke champignon room saus mee maken...

Deze champignons even schoonvegen en in schijfjes snijden, daarna 2 sjalotjes fijn snipperen, 1 teentje knoflook raspen.

Pak een pan en laat wat boter smelten, bak hierin de fijn gesnipperde sjalotjes bruin en voeg daarbij de fijn gesneden kastanje champignons, bakken voor zo'n 5 minuten, voeg daarbij de geraspte knoflook....heerlijk die geur alleen al!

Voeg na zo'n 8 minuten een pot Groente Fond toe, goed door roeren en de fond voor zo'n 3 kwart in laten koken....
Daarna 200ml room toevoegen en ook dit weer voor 3 kwart in laten koken.

Rasp daarna de schil van 1 limoentje en voeg dit toe aan je champignon saus voor de frisse smaak, je kan ook olijfolie met citroen smaak toevoegen als je geen limoen in huis hebt.

Ondertussen 2 grote aardappels schillen en raspen, ga daar rösti rondjes van
bakken.
Duw met een lepel het overtollige vocht uit de geraspte aardappel en voeg zout en peper toe.
Plus een scheutje olijf olie.
Bak in een pan de rösti rondjes langzaam rondom bruin.

Als groente maak ik daarbij een pakje spinazie met room warm .
Als vlees gerecht een varkens filet lapje, kruiden en bruin bakken in een andere pan.

Let even op je champignon saus dat deze goed inkookt.

Als alles zover is, dek ik de tafel en maak een bord mooi op met de bruin gebakken rösti rondjes, varkens filet lapje met daarover heen de eigen gemaakte champignon roomsaus waar ik nog wat toefjes peterselie over strooi, en plaats een hartjes ( bakvorm) op het bord waar ik de spinazie in schep.

Dit op de mooi gedekte tafel met een koude rosé...smullen maar!






Voor de liefhebbers heb ik er ook een filmpje van gemaakt om het ook zelf eens te gaan maken...





Dat wordt gewoon smullen geblazen.......toch jammer dat er niemand met me mee eet???

Proost dan toch! ** ElsePels**



Geen opmerkingen:

Een reactie posten