zaterdag 29 januari 2011

Overledene Land.....


Het is een gegeven, dat mensen en dieren uit een vorig leven

Bezoeken afleggen.

Soms is er een gil…en wordt je stil of voel je toch een vleugje wind?

Zag ik daarnet een schim van een spelend kind?
Een akelig geluid, soms een “gekraak”! Is er iemand die loopt op de trap?

Muziek door de tijd…..

Het heden en verleden, toekomst en terug….

Soms hoor je het traag, ook wel eens vlug.

Is het voor iedereen te zien of te voelen? Je kan het niet altijd meten.

Maar vertel je het aan iemand, weten ze precies wat je bedoeld, alsof ze het zelf hebben gevoeld?

Een geur? En reuk is ook waarneembaar, klinkt misschien wel raar.

Maar is dat nu niet die eau de toilette van ..? Ik rook het zeker daarnet!

Het kan zijn door heel je huis, dat je denkt dit is niet pluis!

Een gevoel wat je soms hebt, een beklemmend gevoel, kippenvel.

Ik weet zeker hoorde ik net niet een bel….of was dat toch geklop?

En kijk je even verder op, hangt alles scheef in huis!!

Ik zei het toch! Het is niet pluis!

Er zijn momenten op je bed, dat er iemand langs je ligt. Of je voelt zo overduidelijk iemand naast je staan.

Een stil gegeven is die aai of kus die een overledene je geven kan.

Ben ik dan de enige die dat kan voelen dan?

Soms hangt er toch een gekke sfeer, en gaat er geen dag voorbij….

Dat er iets of iemand mee loopt aan mijn zij.

Ook zijn er weken van helemaal niets en denk ik dat is raar??

Maar dan vanuit een ooghoek zie ik weer, al is het een klein gebaar, en voel ik weer de aanwezigheid…

Zie ik de afdruk op mijn bed, en heb ik zelfs toch binnen pret.

Een teken van de andere kant. En denk ik er is veel meer aan de hand, daar in dat onvoorstelbare, ondenkbare overledene land!

(** ElsePels**)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten